Medewerker ICT support
- 25607
- Niveau 2
- 1-2 jaar
- bol, bbl
Medewerker ICT support
Altijd al een oogje op computers gehad? Weet jij goed hoe je computers aan kunt sluiten en test jij graag de werking ervan uit? Dan is dit een beroep dat bij jou past!
Opleiding
-
Wat leer je?
Je doet basiskennis op van netwerken, computers en printers. Je leert hoe je onderdelen van computers kunt vervangen of repareren. Je leert hoe je computers gebruiksklaar kunt maken en kunt installeren bij gebruikers. Je leert hoe je incidenten kunt registreren en (zelf) oplossen.
De vakken Nederlands, rekenen en burgerschap horen standaard bij deze opleiding en je kunt vaak nog extra keuzedelen kiezen om je verder te specialiseren.
-
Wanneer word je toegelaten?
-
Na deze opleiding
-
Studie in cijfers
bol bbl
StudentenÂtevredenheidlandelijk rapportcijfer6.8Geslaagde studentenlandelijk percentage in het afgelopen schooljaar71%Doorstroom naar andere mbo opleidinglandelijk percentage na het behalen van een mbo-diploma in het afgelopen schooljaar74%Afgestudeerden met werklandelijk percentage studenten dat 1,5 jaar na behalen van het diploma werk heeft67%Kans op werk landelijk in jouw vakgebied, na je opleidingKans op stage landelijk in jouw vakgebiedStartsalarislandelijk gemiddeld bruto uurloon€ 8,08
Studie in Cijfers geeft informatie over de opleiding en de arbeidsmarkt. Hoewel Studie in Cijfers een mogelijk beeld geeft van de toekomst, geeft het geen garanties. Een opleiding kan tenslotte veranderen, net als de vraag naar gediplomeerde medewerkers of jouw eigen situatie. SBB ontwikkelde Studie in Cijfers in opdracht van het ministerie van OCW. Aan de cijfers kunnen geen rechten worden ontleend.
Stage lopen
In het mbo is de stage een belangrijk onderdeel van de opleiding. Je stage doe je bij een erkend leerbedrijf. Zo'n leerbedrijf biedt deskundige begeleiding en de werkplek is veilig.
Benieuwd hoeveel leerbedrijven er zijn voor jouw opleiding? Klik hier om in jouw regio het aanbod te bekijken.
Beroep
-
Als medewerker ict beheer je het informatiesysteem en zorg je ervoor dat alles werkt. Je ondersteunt de gebruikers van systemen vanuit een servicedesk. Je behandelt en lost eenvoudige problemen zelfstandig op. Je doet dat zo goed en zo snel mogelijk. Je houdt je aan de regels, instructies en procedures.